30 Ağustos 2012 Perşembe

Meryl Streep


Julie & Julia (2009)
Favori erkek oyuncularımın çokluğuna rağmen hayranlık beslediğim kadın oyuncuları listelerken hiç düşünmeme gerek kalmadı çünkü ilk sırada Meryl Streep yer alıyor. Gelmiş geçmiş en yetenekli kadın oyuncular arasında üst sıralarda yer alan Streep’i gelin yakından tanıyalım.

Adı Mary Louise Streep’tir.

22 Haziran 1949 New Jersey, ABD doğumludur.

Yengeç burcudur.

Kökleri Almanya ve İsviçre’ye dayanıyor.

2001’de vefat eden annesi, reklam oyuncusu ve sanat editörüydü. 2003 yılında vefat eden babası ise ilaç sektöründeydi.

Dana David ve Harry William III adında 2 erkek kardeşi vardır.

Drama üzerine eğitim aldı. Sonrasında Yale Üniversitesi’nde dram üzerine master yaptı.

Ünlü oyuncu John Cazale’nin ölümüne kadar onla 3 yıllık bir beraberlik yaşamıştır. Cazale’yi hatırlamak gerekirse “Godfather” serisinde Fredo Corleone’yi canlandıran oyuncuydu. Ayrıca “The Deer Hunter” (Meryl Streep’le oynamıştır. Son filmidir) ve “Dog Day Afternoon”da yer almıştı.

Heykeltraş Don Gummer’la 1978’den beri evlidir.

4 çocuğundan Mamie Gummer ve Grace Gummer, anneleri gibi oyunculardır. Diğer ikisinin adı Henry “Hank” Wolfe Gummer (müzisyen), Louisa Jacobson Gummer’dır.

Boyu 168 cm’dir. (Daha uzun gösteriyor, değil mi?)

Ayak ölçüsü 40 numaradır.

Susam Sokağı’nda onun adında bir karakter vardır.

Diane Keaton, onun hakkında “Benim neslimin dehası” olarak bahseder.

2007 yılında yapılan bir listede, Hollywood’un en zeki insanları arasında 6. sırada yer aldı.

1998 yılında “Hollywood Walk of Fame”de yıldız almıştır.

Helikoptere binmekten korkar.

1978 yılında “The Deer Hunter” filminde 35.000 USD alırken, 2009 yılında “It’s Complicated” filminden 7-8 milyon $ kazanmıştır.

Sinema dışında 14 farklı tiyatro oyununda yer aldı, TV projelerinin de gözde ismi oldu.

Leonardo Di Caprio’yu çok beğeniyor.

Aksan konusunda yeteneğiyle tanınır. Neredeyse her aksanda konuşabilir.

Ödül ve adaylık listesi oldukça kalabalıktır. 3 Oscar, 2 Bafta, 2 Emmy, 8 Altın Küre ödülü kazanmıştır.

Oscar’a tam 17 kez aday oldu.

Rol Aldığı Filmler:

Julia (1977)
The Deer Hunter (1978)
Manhattan (1979)                                                                    
The Deer Hunter
The Seduction of Joe Tynan (1979)
The French Lieutenant’s Woman (1981)
Still of the Night (1982)
Sophie’s Choice (1982)
Silkwood (1983)
Falling in Love (1984)
Plenty (1985)
Out of Africa (1985)
Heartburn (1986)
Ironweed (1987)
Marvin's Room
A Cry in the Dark (1988)
She-Devil (1989)
Postcards from the Edge (1990)
Defending Your Life (1991)                                                  
Death Becomes Her (1992)
The House of the Spirits (1993)
The River Wild (1994)
The Bridges of Madison County (1995)
Before and After (1996)
Marvin’s Room (1996)
Dancing at Lughnasa (1998)
One True Thing (1998)
Music of the Heart (1999)
A.I. Artificial Intelligence (2001)
Lemony Snicket's ...
Adaptation (2002)
The Hours (2002)
Stuck on You (2003)
The Manchurian Candidate (2004)
Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events (2004)
Prime (2005)
A Prairie Home Companion (2006)                                                       
The Music of Regret (2006)
The Devil Wears Prada (2006)
The Ant Bully (2006)
The Devil Wears Prada
Dark Matter (2007)
Evening (2007)
Rendition (2007)
Lions for Lambs (2007)
Mamma Mia! (2008)
Doubt (2008)
Julie & Julia (2009)
Fantastic Mr. Fox (2009)                                                  
It’s Complicated (2009)
Higglety Pigglety Pop! Or There Must Be More to Life (2010)
Hope Springs (2012)

Aldığı Ödüller: Toplamda 97 ödül, 215 adaylık

Önemli Ödülleri:

Oscar: “Kramer vs Kramer” (1979) en iyi yardımcı kadın oyuncu; “Sophie’s Choice” (1982) en iyi kadın oyuncu; “The Iron Lady” (2011) en iyi kadın oyuncu

Bafta: “The French Lieutenant’s Woman” (1981) en iyi kadın oyuncu, “The Iron Lady” (2011) en iyi kadın oyuncu

Altın Küre: “Kramer vs Kramer” (1978) en iyi yardımcı kadın oyuncu, “The French Lieutenant’s Woman” (1981) en iyi kadın oyuncu; “Sophie’s Choice” (1982) en iyi kadın oyuncu, “Adaptation” (2002) en iyi yardımcı kadın oyuncu; “The Manchurian Candidate” (2004) en iyi yardımcı kadın oyuncu; “The Devil Wears Prada” (2006) en iyi kadın oyuncu; “Julie & Julia” (2009) en iyi kadın oyuncu; “The Iron Lady” (2011) en iyi kadın oyuncu

Favori 5 Meryl Streep Filmim:

5) Julie & Julia (2009) (Julia Child)
4) The Hours (2002) (Clarissa Vaughan)
3) The Devil Wears Prada (2006) (Miranda Priestly)
2) The Iron Lady (2011) (Margaret Thatcher)
1) Kramer vs. Kramer (1979) (Joanna Kramer)


12 yorum:

  1. meryl streep'i ben de çok beğeniyorum ve nedense ben de çok zeki olduğunu düşünmüşümdür hep.. belki oynadığı rollerden bilemiyorum..
    kramer vs kramer izlemek istediğim filmlerinin başında geliyor, julie and julia da benim favorim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Favori 5 Streep filmlerime göz at derim o zaman :) Kramer vs Kramer'i en kısa sürede seyredebilirsin umarım.

      Sil
  2. Klasik bir biyografiden ziyade madde madde olmasını sevdim. En iyi 5 filme gelirsek benim listem de burdakileden The Hours ve Kramer Kramer olurdu sanırım. The Iron Lady'i hala göremedim.

    YanıtlaSil
  3. Diğer biyografileri de hep madde madde yapmıştım: Bknz Morgan Freeman, Martin Scorsese, Tom Hanks :) Okuması daha rahat ve ilgi çekici geliyor. The Iron Lady filmini çok eleştirdiler siyasi yönünden dolayı. Herkesin tarafsız olmasını beklemeye gerek var mı emin değilim. Ortada ciddi emek verilmiş bir proje ve harika performanslar sergileyen oyuncular var. Umarım en kısa sürede seyredebilirsin.

    YanıtlaSil
  4. hımm şimdi diğer biyografileri de okumuştum ama unutmuşum hangi tarzda yazdığını :) kafam o kadar meşgul ve karışık ki.. evet The Iron Lady oldukça eleştirildi ama Streep'in oyunculuğu bazında bakıldığında fazla sorun yok sanırım (onu da beğenmeyenler var tabi) bakalım izlerim umarım kısa zamanda :) farklı türde yazılar iyi oluyor Fatma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip edenleri mutlu etmek benim görevim efenim :))

      Sil
  5. oyunculuk gibi bir hayalim olmasa kişiliği ahlakı aile ilişkileri cümleleri ile idolümdür kendisi. türkiye de pek çok insan tanımıyor ama yazın gerçekten bir rehber olmuş onlara kısa öz okunası bir yazı.teşekkürler.bir de the bridges of madison county de benm 5 im arasındaydı.clint eastwood ile devleşen film 8 kere izlememe rağmen beni hala ağlatır.yaşayan efsane benim canım meryl streep e sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. yazdığın filmi seyretmedim. Umarım bulur izlerim.

      Sil
    2. türkiye de yasak ilişki olarak geçiyor.izlemeni çok isterim.teşekkürler.

      Sil
  6. Mesela ben de aktörleri aktrislerden daha iyi tanırım. Bu ilginç değil, cinsiyetimizden kaynaklansa gerek yahuuu.
    Sülale sanatçıymış, maaşallahı ve nazarlardan maazallahı var. ehehe.

    Favori filmlerinin hiçbirini izlemedim. Kramer vs Kramer'i merak ediyorum ama.
    The Devil Wears Prada da çok hoş film be.
    1 dakika, A.I. Artificial Intelligence'ta var mıydı ki? Aaaa, ben hiç hatırlamıyorum. Onu da tekrardan izleyeceğim zaten. - O kadar filme izleyeceğim diyorum ki, izleyemiyorum hangisini izlesemlerden. ahahahaaa. -
    The Iron Lady'i de evet baya merak etmiştim been.
    Güzel bir yazı olmuş. Bir de boyu bana daha uzun gelmiyordu, belki ben 1.60 olduğumdandır..... ahahahaaaa.

    Her şey iyi güzel de, neden başlangıç resmi olarak bir hindinin poposundan sıyrılmış kafasını seçtin ki amaa. Streep görse darılır ha.

    Neyse neyse, gerçekten güzel bir yazı olmuş. Bilmediklerimi öğrendim sayende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kramer vs Kramer'i mutlaka seyretmelisin! O resmi niye seçtiğimi de Julie & Julia'yi seyredersen anlarsın :) Sıradan bir resim olmamalıydı. Bknz: Tom Hanks yazım, bknz: Morgan Freeman yazım :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...