7 Kasım 2011 Pazartesi

Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm (2011)

Okumaya başlamadan size belirtmem gereken bir şey var! Sıkı bir Behzat Ç. hayranı değilim; diziyi denk geldikçe az biraz seyrederim. Yani tarafsız yazabiliyorum :) Hayranlarının uzun süredir beklediği 107 dakikalık polisiye aksiyon filmi, gene hayranlarını şüphesiz mutlu ediyor. Emrah Serbes’in “Son Hafriyat” adlı kitabından uyarlanan filmin yönetmen koltuğunda Serdar Akar oturuyor. Dizinin de yönetmeni olan Akar’ı daha önce “Koçum Benim”, “Kurtlar Vadisi”, “Sağır Oda”, “Geniş Zamanlar”, “Elveda Rumeli” dizilerinin yönetmeni olarak keyifle izlemiştik. Dizilerin yanında “Gemide”, “Kurtlar Vadisi Irak”, “Barda” ve “Gecenin Kanatları” filmlerini sinema perdesine taşımıştı. Afişin öyküyü çok iyi yansıttığını düşündüğüm projenin oyuncu kadrosunda Erdal Beşikçioğlu, Cansu Dere, Tardu Flordun, Fatih Artman, Berkan Şal, Canan Ergüder, Ege Aydan, Hazal Kaya, Rıza Kocaoğlu ve Tolga Tekin yer alıyor.

Red Kit lakaplı psikopat bir katil, kurbanlarını yarı canlı yarı ölü olarak Ankara’nın çeşitli yerlerine kazdığı çukurların içine gömer. Böylece, geçmişin intikamını polislerden aldığını umar. Behzat Ç. ve ekibi olayı çözmeye çalışırken, bir de olay yeri inceleme amiri işin içine girer.

Müzik çalışmalarında Pilli Bebek ve Cem Kısmet’ı dinlemek en az dizideki kadar keyifliydi. + 13 yaş sınırı ile ekrana yansıyan proje için genel olarak dizinin bir bölümü gibi eleştiriler duyuluyor. Bunu ne olumlu ne de olumsuz olarak değerlendirebilirim çünkü dizi o kadar çok seviliyor ki onun bir bölümü olması itici gelmiyor. Diğer yandan, sinema için daha farklı şeyler denenebilir miydi ve eğer denenseydi hayran kitlesinin buna tepkisi nasıl olurdu; kestirmek güç görünüyor. İlk bölümü ciddi şekilde güldürüyor ve hatta kahkaha attırıyor. Dizideki gibi oldukça komik ve doğal diyaloglar buraya da taşınıyor. En büyük avantajı da sansürsüz olarak yayınlanması. Yer alan küfürler umarım kendini elit gören bazı kesimler tarafından seviyesizlikle suçlanmaz. Zira Behzat Ç. ve ekibi için bu tür tartışmaların yersiz olduğunu çoğu kitle anlamıştır. Baştan aşağı dolu olan sinema salonunda da bu küfürlerden rahatsız olanı görmedim ve duymadım. İkinci yarıda ise gülme kısmı arka plana atılıp biraz daha polisiye ve macera türüne geçiş yapılıyor. Daha fazla öfkelenmenize, gerilmenize ve belki de üzülmenize sebep oluyor. Mekan, dekor, kostüm gibi detaylar diziden çok farklı değil. Görsel teknik olarak da sadece Hayalet karakterinin yaptığı araştırmalar anlatılırken birkaç sahnede öyküye renk katmak amaçlı teknikler değerlendirilmiş. Kötü de durmamış.
Son Hafriyat”ı okumadığımdan filme uyarlanışının başarısı nasıldır bilmiyordum. Zaten senaryoya çeviren de Emrah Serbes olduğu için bu konuda eleştiri yapmak ne denli doğrudur? Öbür yandan, kitabı okuyanlardan gördüğüm kadarıyla birebir aynı uyarlanmamış. Arada bazı farklılıklar (ki bu karakterler için de geçerli) kitabı okuyanlar ve sevenler için bir eksiklik yaratmış. Diziyi izlemeyenler ya da kitabı okumayanların bu öyküye başlarda biraz yabancı kalacağını düşünüyorum. Bunun başlıca sebebi de karakterlerle ilgili herhangi bir detaylandırma olmamasıdır. Nadiren diziyi izleyen biri olmama rağmen, karakterlerin ne için o takma isimleri aldıklarını, öykülerinin ne olduğunu anlatan bir sahne göremedim. Bilemediğim için de bazı kısımları havada kaldı. Bu durumu olumsuz eleştirdiğim için hayranları kızabilir fakat diziyi takip etmeyenler için zor bir durumdu. Gerçi “İzlemiyorsan sinemasına da gitme” diye bir yorum ortaya atılabilir, saygı duyabilirim (garanti vermiyorum). Kurgunun fena olmadığını düşünsem de sinema filmi için ayrı bir emek sarf edildiğini göremedim. Bu film için bilinen bir eleştiri olsa da denilen gerçekten doğru: Başarılı bir dizi bölümü!

Oyunculara gelince… Cansu Dere’nin ne sebeple bu projeye dahil edildiğini çok merak ediyorum! Yok yani olmuyor, ne doğallık var ne oyunculuk. Tardu Flordun’u yer aldığı dizilerde onu beğenerek izlesem de filmde karakteri çok iyi yansıttığını düşünmüyorum. Aslında en büyük silah onun karakteriydi. Hem nefret edilebilen, hem acınılabilen, hem de kilit birini oynarken pek çok kılığa bürünme imkanı vardı. Filmde favori üç oyuncu çıtayı yükseltiyordu: Rıza Kocaoğlu, Tolga Tekin ve Erdal Beşikçioğlu. Rıza Kocaoğlu'nun yer aldığı sinema ve TV projelerine baktığımda, çoğunu seyrettiğimi ve hepsinde de oldukça başarılı olduğunu hatırlıyorum. Hani ekranda gördüğünüzde bir oyuncunun başarısından şüphe etmezsiniz ya, Rıza Kocaoğlu da o nadir oyunculardan birisi! “Bizim Evin Halleri” dizisinden beri tiyatro dışında ekranda da hızla bir çıkış yakalayan Tolga Tekin ise muhteşem bir performans sergiliyor. Bu sıçrayışın geç bile kalındığını söylemek gerekir. Konservatuar mezunu ve Ankara Devlet Tiyatrosu sanatçısı olmanın avantajını elbette göreceği şüphesizdi.

1970 doğumlu Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuar mezunu Erdal Beşikçioğlu, halen Ankara Devlet Tiyatrosu kadrosunun oyuncusudur. Birçok tiyatro oyununda yer alan Beşikçioğlu, “Bir Delinin Hatıra Defteri” oyunu ile Baykal Saran Tiyatro Ödülü’ne layık görülmüştür. “Barda”, “Eve Giden Yol”, “Hayat Var”, “Vali”, “Kardelen”, “Bal”, “Kurtlar Vadisi Filistin” filmlerine yer alırken, “Köprü”, “Es-Es”, “Leyla ile Mecnun” gibi dizilerde televizyon seyircisinin evine misafir olmuştur. 48. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde fazlasıyla hak ederek en iyi erkek oyuncu ödülüne nail olmuştur. Behzat Ç.’yi sırf Beşikçioğlu, Kocaoğlu ve Tekin’in performanslarını görmek için bile izlemeye değer. Diğer oyuncuları övmediğim onların başarısız olduğunu tabi ki göstermez fakat öne çıkanlar bu muhteşem üçlü, ben ne yapayım… Yazmadan da geçemeyeceğim. Selim karakterini canlandıran Hakan Hatipoğlu görüntüde var ama dekor gibi duruyor. Öğrendiğim kadarıyla dizide çok ön plana çıkmayan bir karakteri canlandırıyormuş. Fakat hiç mi filmde bir iki cümle kurmasına izin verilmez karakterin? İzlerken bu durum rahatsız ediyor.


19 yorum:

  1. Cansu Dere ve oyunculuk?? hata verdi bilgisayar

    YanıtlaSil
  2. Ben de onu dedim ya. Aynı cümle içinde bile garip duruyor.

    YanıtlaSil
  3. İzlemiyorsan sinemasına da gitme!!11!!11
    Yalnız kahin rolüne bürünerek rahatça söyleyebilirim kiii; seni bu filme gitmeye çeken Rıza Kocaoğlu'dur ehehe.

    YanıtlaSil
  4. Yahu çaktırmasana sen de aaa! Bunun için kahin olmaya gerek yok ayrıca :)
    Bu arada adını göremeden yorumu görünce tırstım. "Eyvah bir dizi hayranı bana saydıracak şimdi" diye düşünerek okudum :))

    YanıtlaSil
  5. Şurada üç kuruşluk kahinleşme zevkimiz vardı onu da katlettin. Artık " seni kalbime gömdüm "
    Yalnız şu yarı ölü yarı canlı olarak gömme nasıl bir caniliktir, tiksindim izlemeden ehehe.

    YanıtlaSil
  6. O gömme ve gömüleri bulma aşamasındaki gerilim başarılıydı aslında. Beni kalbine gömme, napcan beni salla :))

    YanıtlaSil
  7. Aslında düşününce, katil jenerasyonu için yaratıcı bir fikirmiş ehehe.

    YanıtlaSil
  8. E tabi, sonuçta kendi kendine ölüyor. Yalnız konu uzarsa rüyamda kendimi en canlısından gömülmüş olarak göreceğim :))

    YanıtlaSil
  9. O zaman konuyu usulca kapatır ve rüyanda sadece senin favori filmlerinin yayınlandığı bir film festivalinde görmeni dilerim kendinii. He bir de Johnny Depp de olsun, en dondurma kıvamında tatlı olsun o rüya.

    YanıtlaSil
  10. Johnny demişken haberlerde okumuşsundur sanırım? Fransa'yı terk ediyormuş. Behzat Ç.'ye rastlamaz umarım :)

    YanıtlaSil
  11. Hea. - Hea dediğime bakma sen dedikten sonra şöyle bir aradım ve gördüm haberi ehehehe. -

    Sitede şimdi iyi güzel anlatıyor vergi problemi falan sonra en son cümleye bakar mısın? " Karayip Korsanları'nın 4. serisinden 350 milyon Dolar para kazanmıştı. " pinti mi demek istemişler, anlamadım ahahaha.

    Neyse çok konuştum, gittikçe Behzat'çığımdan da uzaklaşıyoruz o yüzden bu sefer cidden sustum.

    YanıtlaSil
  12. İnsafın kurusun be Johnny! 350 milyon $! Vay arkadaş!

    YanıtlaSil
  13. iyiydi film hatta diziyi izlemeyi düşünüyorum bu arada demen gereken cümleyi bildiğim için cevabımı da biliyosun :D

    YanıtlaSil
  14. Ama olmaz ki böyle, tıkadın resmen sormadan! Gene de olsun, gözlerim yaşardı :))

    YanıtlaSil
  15. cansu dere oyuncuyum diyen tonla tiyatrocudan çok daha iyi bir oyuncudur.. ezel izlememiş olanlar önyargılı yorumlarıyla kendini belli etmiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezel'i sanırım 9-10 bölüm büyük keyifle izledim. Diziyle ilgili düşüncelerimin bu filmle alakası olmadığı için hiç açmıyorum ama o dizinin en azından bir kısmını izleyen biri olarak Cansu Dere'nin oyunculuğunu hala beğenmiyorum. Başkalarıyla kıyaslandığında iyi olabilir ama az çok film izleyen biri olarak bana başarılı gelmiyor.

      Sil
  16. denk gelememişsin bence efsane performanslarına.. bunun dışında bu yorumlarda gördüğüm algı herkeste var zaten.. cansu dere ne yeaaa! bunu diyenler kıvançla kenan'ın müthiş oyunculuğunu hala sektördeki tarikata kabul etmeyenlerle aynı.. derdim zihniyetle.. yoksa ben de biliyorum bu filmde cansu'nun çok eğreti bir karakteri olduğunu ve çok zayıf oynadığını.. öf neyse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda katılmıyorum maalesef sana. Kıvanç'ın oyunculuğunu "Kuzey Güney"de takdir ettim zira öncesinde yani izlediğim iki dizisinde çok yoktu. Kenan'ın ise sinema filmlerinde asıl performansı ortaya çıkıyor. Ama Cansu Dere'nin şimdiye kadar öyle bir performansına denk gelmedim. O var diye izlememeyi planladığım projeleri de düşünürsek hiç denk gelemeyeceğim demektir. Belki yıllar sonra Kıvanç gibi yanıltır beni. O zihniyetten olmasam da beğenmiyorum, zorla değil ya?

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...