Aramızda Bebek Var |
Anne: Çocuğu olan kadın, ana, valide, kocakarı, mader, nene, aba.
Yavrusu olan dişi hayvan. TDK’nın anne açıklaması bu kadar kısa ve net. Peki
annelik kelimelere, cümlerelere, kitaplara sığabilir mi? Başkalarının
anlatımıyla ya da görülenlerle annelik anlaşılabilir mi?
Bana denk gelen (soldaki değil) afişi ve ismini görünce romantik
komedi sanarak ekran başına geçtiğim Aramızda Bebek Var, derinden etkileyecek
bir öyküyle karşıladı beni. Romantizm güzel güzel serpiştirilse de dram ve
dram-komedi türü en ideal sayılacak sınıftır. 110 dakikalık Fransa yapımının
yönetmeni Remi Bezançon'dur. Senaryo Eliette
Abecassis’in otobiyografik romanından Remi Bezançon, Vanessa Portal tarafından
uyarlanmıştır. Temmuz başı bizde gösterime giren projenin baş rollerinde Louise
Bourgoin, Pio Marmai, Josiane Balasko yer almaktadırlar. Toronto Film
Festivali’nde görücüye çıkıp beğeni toplamıştır.
Barbara ve Nicolas birbirine aşık ve çok mutlu geçinen genç bir
çifttir. Mutluluklarını bebekle süslemek isteyen çift, Barbara’nın hamile
kalmasıyla tüm hayallerine kavuşurlar. Nicolas babalığın heyecanını şimdiden
yaşamaya başlarken, Barbara fiziksel ve ruhsal olarak anneliğe geçişte
değişikliklerle boğuşmaya çalışır. Doğumla anne ve babalığı gerçek anlamda
hissederler.
Öylesine vakit geçirmek için ekran başına oturmayı düşünüyorsanız
koltuktan hemen kalkmanızı öneririm. Öykü içine öyle çekiyor ve ister istemez
öyle karamsarlığa sürüklüyor ki; bittiğinde “Çocuk yapmasan daha iyi sanırım”
moduna girebiliyorsunuz. Oldukça keyifli ve romantik başlayan film, çiftin
bebek yapma kararıyla daha da şenleniyor. Tabi bu gayet bilindik bir geçiş
süreci. Sonrasında herşeyin dört dörtlük geçmeyeceğini az çok tahmin
edebiliyorsunuz. Bununla ilgili pek çok film/dizi seyredip çevremizden de şahit
olduğumuz vakalar vardır. Kurgu, türüne göre başarılı ele alındığı için
diyaloglarla beraber sürükleyiciliği arttırıyor. Zaman zaman belgesele ufak
geçişler herkese hitap edemeyebilir. Fransız yapımlarında aşina olduğumuz bu sahnelerin
gerekliliği ise tartışmaya açıktır. Şen şakrak bir hayat sürerken evliliğin
çocukla beraber ciddi şekilde sorgulanması en şaşırtıcı durumdur. Temelleri
sağlam görünürken, zamanla tuğlaların tek tek çökmesi hem üzücü hem
yıpratıcıdır. Seyircinin de üzülüyor olması elbette gerçekçiliğini yani
başarısını gösteriyor. Aklınıza sayısız şeyler geliyor. Aşkı, evliliği,
bağlılığı, sadakati, aileyi, kişisel özgürlüğü sorguluyorsunuz. Sorgulamanın
karakterler üzerinden (özellikle Barbara’nın) yapılması ise senaryonun etkileyiciliğini
perçinliyor. Barbara’nın girdiği depresyon belki bazı kesim (veya anneler)
tarafından olumsuz eleştiri alabilir. Belki de alınması için bu denli detaylıca
işlendi. Sonuçta evliyken bile özgür ve kafasına estiği gibi yaşayan bir
karakter, büyük bir sorumluluğun altına giriyor. Üstelik bu sorumlulukta çok
yoğun duygu paylaşımı var. “Evli, mutlu, çocuklu” üçgenini bir arada tutturmak
pek kolay görünmüyor. Doğum sonrası depresyondan hemencecik çıkabilmek sanırım herkese nasip olmuyor. Tüm bu düşünceleri filmi seyrederken
peşpeşe sıralayabilirsiniz.
Fransız yapımlarında pek yabancı olmadığımız görsel teknoloji ve
mekan dekor tasarımı bu projede de vardır. Ani yakın çekimler, renk seçimleri
öyküye heyecan katıyor. Mekan ve dekor tercihleri özellikle Barbara karakterini
yansıtıyor. Yaşanılan ev büyüse bile Barbara’nın ruhsal çöküntüsü azalmıyor.
Çekimlerle beraber evi daha küçük, dar, yaşanılmaz halde gösteriyorlar. Seyirci
de çekimlerden nasibini alıp, sıkıntı yaşayabiliyor.
1981 Fransa doğumlu Louise
Bourgoin, hem eğlenceli hem de hüzün dolu bir karakteri çok başarılı kotarıyor.
Aynı zamanda model ve televizyon sunucusu da olan oyuncu, biri TV dizisi olmak
üzere 11 projede yer almıştır. Luc Besson’un “The Extraordinary Adventures of Adele Blanc-Sec” ile de umut vaat
eden kadın oyuncu Cesar adayı olmuştur. Besson’un tercihi olması zaten umut
vaat ettiğini ispatlıyor. İlk kez seyrettiğim biri olarak, karaktere çok
yakıştığını düşünüyorum. İnandırıcılığı yüksek tutması en büyük etkendir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder