14 Kasım 2012 Çarşamba

Star Wars IV - V - VI (1977-1980-1983)

Yıldız Savaşları

Seyirci Koltuğu’ndan büyük bir itiraf gelecekse bunun Star Wars ile başlaması gerektiğine inanıyorum. Şimdiye kadar oturup hiç baştan sonra Star Wars seyretmemiştim. Bölüm bölüm bazı yerlerde denk gelsem de ve konuyu ana hatlarıyla, karakterleriyle bilsem de sinemasever olarak siftahı yeni yapabildim. Bilim kurgu ve epik uzay türlerini pek tercih etmeyen biri için aslında çok şaşılacak bir durum değil. Gene de sinemaya bu denli tutkuyla yaklaşırken biraz geç kalmış sayılır mıyım? Elbette hayır :) Sonunda “How I Met Your Mother”da Marshall ve Ted’in Star Wars diyaloglarını daha iyi anlayacağıma seviniyorum! Neredeyse herkesin seyrettiği serinin ilk 3 bölümünü detaylıca açıklamama gerek olmadığını düşünerek ufak özetler sonrası oyuncuların seri dışında neler yaptıklarına değineceğim. Gerçekten de ne yaptı Prenses Lia, Luke Skywalker, Han Solo, Chewbacca, R2-D2, Obi-Wan Kenobi, Darth Vader, C3-PO, Lando Calrissian, Yoda?


Star Wars IV: A New Hope (1977): Amcası ve teyzesiyle yaşayan Luke Skywalker, jedi olmak istese de amcası buna karşı çıkar. Luke bu isteğini kabul ettirmeye dursun, çok kötü emelleri olan imparator galaksiyi ele geçirmeye çalışır ve "Ölüm Yıldızı” denilen, tüm gezegenleri yok edebilecek güçte bir gemi yapar. Prenses Lia ise bu geminin planlarını ele geçirir ve R2-D2’nin içine koyar. Planlar eğer Obi-Wan Kenobi’ye ulaşırsa kurtuluş yolu vardır. R2-D2 önce Luke’la sonra da Han Solo ve Prenses Lia’yla hep birlikte imparatora savaş açarlar.




Star Wars V: The Empire Strikes Back (1980): Aradan 3 yıl geçmiştir. Luke, Han Solo ve Prenses Leia Organa Darth Vader ve İmparatorluk tarafından aranmaktadır. İmaparatorluk asileri buzul gezegeninde yakalanıp öldürülse de Han ve Leia hala takip edilmektedir. Diğer yandan, Luke sonunda Jedi ustası bilge Yoda’dan Güç hakkında tüm bilgileri öğrenir ve jedi olma yolunda adım atar. Eğitimi bitmeden Yoda’nın yanından ayrılır çünkü Prenses Lia ve Han’ın ona ihtiyacı vardır. Burada Vader’le karşılaştığında anlar ki daha tam bir jedi olamamıştır.




Star Wars VI: Return of the Jedi (1983): Darth Vader ve İmparatorluk hız kesmeden yeni bir Ölüm Yıldızı yapmaya koyulurlar. Han Solo ödül avcısı Bobba Fett tarafından yakalanıp Jabba The Hutt’a teslim edilmiştir. Luke ise önden R2-D2 ve C3-PO’yu onu kurtarmaları için gönderir. Luke’un bilmediği şey ise Prenses Lea ve Chewbacca’nın da Han Solo’nun peşinde olduğudur.

Mark Hamill (Luke Skywalker): 1951 ABD doğumlu oyuncu, seslendirmeye, yapımcılığa, yönetmenliğe ve yazarlığa da el attı. Luke Skywalker kadar “The Joker”i seslendirmesiyle de bilinir. “Star Wars” serisi dışında 54 projede yer aldı. Yani Luke sonrası hiç boş durmadı. 130’ya yakın TV projesinde seslendirme veya oyunculuk yaptı. Ayrıca 20’den fazla video oyunlarında da adını konuşturdu. Ne kadar aktif biri olduğu ortada. Genç yaşta o şöhreti yakalayıp sürdürebilen var mı ki? Bu arada daha yazdıklarından hiç bahsetmiyorum.

Harrison Ford (Han Solo): 1942 ABD doğumlu oyuncu ve yapımcı, Hollywood’un peşini bırakmadığı bir şöhret oldu. “Hollywood Walk of Fame”de yıldızı vardır. Seri öncesi zaten 14 projede çoktan yer almıştı. Devamında seri dışında 40’tan fazla projede adından bahsettirdi. “Star Wars” gibi “Indiana Jones” serisi ile ününü katladı. Pek çok adaylık ve ödülleri vardır.

Carrie Fisher (Prenses Lia): 1956 ABD doğumlu oyuncu, roman yazarlığı, senaristlik de yapmaktadır. Seri dışında 70’ten fazla sinema, televizyon ve video oyunlarında yer aldı. Hatta benim favori filmlerimden “When Harry Met Sally”de Marie rolünü üstlendi. 5 romanıyla beraber, 4 senaryosu, 3 de oyun yazarlığı yaptı. Sinemadan çok TV ve yazarlığa yöneldi.

Peter Cushing (Obi-Wan Kenobi): 1913 İngiltere doğumlu oyuncu, 1994 yılında kanserden ölmüştür. 80’den fazla sinema projesinde yer almıştır.

David Prowse (Darth Vader): 1935 İngiltere doğumlu oyuncu, daha öncesinde halterciydi. Seri dışında 16 projede yer almıştır.

Anthony Daniels (C3-PO): 1946 İngiltere doğumlu oyuncu, seri dışında sinemada çok yer almamıştır. Mim oyuncusudur.

Kenneth George (R2-D2): 1934 İngiltere doğumlu oyuncu, “The Elephant Man”, “Time Bandits”, “Willow”, “Flash Gordon”, “Amadeus”, “Labyrinth” rol almıştır.

Peter Mayhew (Chewbacca): 1944 İngiltere doğumlu oyuncu ve komedyen, seri dışında reklamlarda yer almıştır. Chewbacca karakteri, çocuklar dahil pek çok kişi tarafından beğenildiği için yaşamaya devam etmiştir (buna MTV Film Ödülleri de dahil).

Billy Dee Williams (Lando Calrissian): 1937 ABD doğumlu oyuncu, ayrıca şarkıcılık ve yazarlık da yapmaktadır. Seriye ikinci film itibariyle katılmıştır. 45 film, bir o kadar televizyon projesi kariyerini süslemiştir.


Frank Oz (Yoda): 1944 İngiltere doğumlu oyuncu ve yönetmen, 30’dan fazla projede oyuncu ve sesiyle yer almıştır. Türkçe’de kuklacılık kulağa biraz garip gelse de “Puppeteer” veya “The Muppet Show” deyince kelime anlam kazanır sanırım. “Sesame Street” ve “The Muppet Show”da da pek çok seslendirme yaparken kuklalara da hayat vermiştir.

Serideki ve şimdilerdeki halleriyle Star Wars oyuncuları

9 yorum:

  1. İtiraf : Bir Star Wars sever olarak R2D2 ve C-3PO robotlarının isimlerini ben uzunca bir süre artuditu ve sitripio olduğunu sanıyordum. :)))))

    Bunun dışında izlemen iyi olmuş.Belki de yanlış yerden başlamışsın izlemeye diyebilirim.Belki de önce I-II ve III 'ü izledikten sonra bu seriyi izlemeliydin. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Aslında arkadaşım da I -II-III'ten başlamamı önermişti ama yılları takip etmeyi tercih ettim. Zaten bu tür beni biraz zorladı, bari bozmayım dedim. Bakalım devamı gelir mi :)

      Sil
  2. sonunda yaaa :D uzun baskılar sonucu izlettim sonunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz verdim, tuttum değil mi :) Önemli olan buydu. Devamını izlemeyi planlıyorum ama bana zaman vermelisin :p

      Sil
    2. devamını izlersin zaten natalie portman da var artık ben demeden izlersin herhalde yalnız askere gitmeden önce değil çok daha önce söz vermiştin :D

      Sil
    3. Hayır daha önceden de seyredeceğim demiştim fakat askere gitmeden önce söz verdim. Arada fark var, lütfen! :D

      Sil
  3. Ben de itiraf edeyim çok şaşırdım blogunda Star Wars üçlemesini görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki şahsa askere gitmeden önce söz vermiştim yazacağıma :) İşin kötüsü bu hafta askerden dönüyor, 1 yıldır izlememi ve yazmamı bekliyor :)) Ben de kendime şaşıyorum fakat hep içimde uhde kalmıştı, rahatladım sanki :)

      Sil
  4. evet okudum şimdi anladım :) zamanlaman da iyiymiş hehe iyi yapmışsın :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...