Deliha |
Gupse Özay’ın ilk senaryosu
olarak öne çıkan Deliha, Kasım ortası gösterime girmişti. Yönetmenliğini adını
Ata Demirer’in baş rollerinde oynadığı “Eyvah
Eyvah” serisi, “Berlin Kaplanı”
filmleriyle iyice duyuran Hakan Algül’ün yaptığı komedi, dram komedi türlerindeki
filmin baş rollerinde Gupse Özay, Derya Alabora, Cihan Ercan, Barış Arduç,
Zeynep Çamcı, Hülya Duyar, Cenk Durmazel yer alıyorlar. 106 dakikalık film, 1,5
milyondan fazla seyirciyle buluşmuştur.
Mahallenin kabında duramayan kızı
Zeliha, bir gün arkadaşlarıyla fal baktırmaya gider. Hayatının aşkına çok
yakında kavuşacağını öğrenen Zeliha sevinçten havalara uçar. Aynı gün
fotoğrafçı dükkanı açmak için Şirince’den Cemil ve Cemal kardeşler gelir.
Zeliha’nın aşkı artık karşısındadır!
Deliha’yı izlemek için ekran
başına geçmemin en büyük nedeni bir kadının erkek hegemonyasındaki komedide takdire şayan sivrilişidir. Zira Türk sinemasında komedi deyince akla çok fazla
kadın yazar-baş rol oyuncusu gelmiyor. Tabi bir de “Yalan Dünya”da hayranlıkla izlediğim bir oyuncu olunca, merak iki
katına çıktı.
Büyük şehirlerde yaşamanın hengâmesinde
eski samimi mahalle hayatının özlemini çoğumuz taşıyoruzdur. Lakin, bu aralar Türk
filmlerinde bu mahalle kavramıyla haylice karşılaşır olduk. Mekan kullanımı
samimi, sıcak, doğal; fakat yaratıcılık biraz geri planda kalıyor; şaşırtmıyor.
Karakterden öte tiplemeye kayan insanların alt yapısı çok dolmamış: Bu yaşına
kadar sevgiyi çok yaşayamayan saf ve temiz kalbini erkeksi tavırlarıyla örtmeye
çalışan Zeliha; menopozdan bir türlü çıkamayan, filmdeki tek özelliği terlemeye
odaklanmış Aysel; ürkekliği doruk noktasında yaşayan ve bunu konuşmasına dahi
yansıtan Meryem; evde kalmış ve bunun eziklik olduğunu düşünüp hep kapatmaya
çalışan Fatma; depresyondan hiç çıkmayan görünümlü Fevzi… Mahallenin
kalabalıkla mahalle olduğunu göstermeye çalışırken karakter sayısının fazlalığı
içinde zaman zaman boğulma hissettim. Hangi birine odaklanacağımı bilemedim. Karakter sayısı bu denli fazlayken hepsine az biraz yer verme
gerekliliği yan hikayeleri de artırıyor. Zeliha’nın aşkı neyse ki her daim ana
konu olarak yerini koruyor.
Mekan, dekor, kostüm detayları
komediye hayli uygun tasarlanmış. Zeliha’nın erkeksi tavırları için saçı,
kıyafetleri, kaşları öne çıkarken; Meryem’in sevdiği adam yüzünden yaşadığı
hayal kırıklığı sonrasında saç ve kıyafetlerindeki değişiklik filme hayli renk
katıyor. Komedi konusunda artık ustalaşan Hakan Algül, seyirciyi yakalayacak ve
güldürecek kilit noktaları çok iyi biliyor. Oyuncu seçimleri ise filmin kalitesini
artırıyor. Karakter olarak filme sadece renk katıyor görünse de Derya Alabora’nın
varlığı insana güven veriyor. Zeynep Çamcı, filmde en sevdiğim ikinci karakteri
canlandırıyor. Mimik ve hareketleri; ani değişimi ve eline aldığı kuvveti
ekrana çok iyi yansıyor. Favorim ise Cemal’i canlandıran Cihan Ercan’dır. “Leyla ile Mecnun”, “Erkek Tarafı Testosteron”, “Ben
de Özledim”, “Bana Masal Anlatma”
projelerinde adını duyuran Ercan, şiveli konuşması ve mimikleriyle hayli samimi
görünüyor. Cemal, tiplemeye çok fazla girmediği ve üstünde çok oynanmadığı için
en sahici karakterlerden biri geldi.
Kurgudaki boşluğu, senaryonun
yoğunluğunu ve karakterlerin abartıya yakın yazılmasını bir kenara bırakabilirsek ve oyuncu kadrosunu göz önünde
bulundurursak beğeni toplayacak bir komedidir Deliha. Tabi bunları görmezden gelmek biraz zorlamaya giriyor. En azından bizlere kadın
bir senarist ve baş rol komedi kadın oyuncusu kazandırdı düşüncesiyle içimize su serpiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder