22 Mayıs 2013 Çarşamba

Iron Man 3 (Demir Adam 3) (2013)

Demir Adam 3

2008’de başlayan Demir Adam serisi, 2010’daki ikinci filminden sonra hızını kesmeden yeni filmiyle sinema salonlarına damgasını vurdu. 131 dakikalık aksiyon ve bilimkurgunun yönetmenliğini seri filmlerin aksine Shane Black üstleniyor. Drew Pearce’le beraber senaryoyu da yazan Black’in oyuncu kadrosunda baş roller haricindeki yardımcı oyuncular hayli kuvvetli: Robert Downey Jr, Gwyneth Paltrow, Don Cheadle, Ben Kingsley, Guy Pearce, Rebecca Hall. ABD yapımının bütçesi 200 milyon $ açıklandı. Hasılatı ise şimdiden 1 milyar $’ı geçmiş durumda! Türkiye’de 3 Mayıs’ta gösterime girmişti. Türkçe dublajlı seyretme imkanı var.

Mucit kahraman Tony Stark’ın başı gene beladan kurtulmaz. Bu seferki düşmanı ise yalnız değildir, ordudan beterdir. Tony’nin, sevgilisini de işin içine katan düşmanını alt etmek için yapmayacağı şey yoktur!

Marvel hayranı sıfatını taşımayan bir seyirci olmamla birlikte tüm seriyi izledim. Türü sevmesem de artık yavaş yavaş ısınıyorum sanırım, itiraf etme vakti geldi :) Görselliğin, aksiyonun, heyecanın ön plana çıktığı; senaryonun ve oyunculuğun geride kaldığı bilimkurgulara alışıkken böyle bir oyuncu kadrosunu görmek mutlu ediyor. Filmin çıtasını senaryo düşürürken, oyuncular dengeliyor. Mekan, dekor, kostüm türüne göre idare ediyor. Kamera açısı, renk ve kontrast ayarı ise Iron Man için pek ideal gelmedi. Heyecan yaratıyor mu? Elbette yaratıyor. Sonuçta kötülerle savaşılıyor ve ortada yıllardır bildiğimiz kahramanımız var. Üstelik sevdiği de tehlike altında. Yani işin içine iyiliğin kazanması kadar aşk da giriyor. En azından sinema salonlarındaki kadın seyirciler için alternatif sahneler yaratılıyor. Görsellik hayli tatmin edicidir. Aksiyon sahneleri hayli öne çıkıyor.
Filmin başındaki geçmişe dönüş ve kısacık özet seriyi anımsatmaya yarıyor, faydası şüphesiz. Senaryoda tıkanıklıklar, mantık hataları ise göze batıyor. Karakter sayısı, karakter detayları senaryonun geneline göre daha tutarlı ve etkileyicidir. Eldeki imkanları yeterli kullanamayan ana karaktere zaman zaman kızabiliyorsunuz. Tabi teknolojiyi geride bırakınca Tony Stark kendini öne çıkarıyor. Teknoloji olmadan da ruhunda kahramanlık var. Hafif muzipliği de ekleyince sevimliliği ayyukaya çıkıyor. Yeterli mi? İdare ediyor.

IMDB’den 7.7, Rotten Tomatoes’tan 78 alan filmin geribildirimleri genellikle olumlu yöndedir. Şunu da kabullenmek lazım: Kimse mükemmel senaryo ve kurgu beklemiyor. Bilimkurgu ve aksiyonda amaç seyirciyi hızlı hareketlerle etkilemek ve dakikaları geçirtmektir. Süresi beklenilenden biraz uzun geldi. Amaç zaman geçirmekse sürenin uzunluğu pek etkilemiyor. Tek kusur çoğu salonda dublajlı gösterilmesidir ve ne yazık ki dublajı çok başarılı değil.

Gelelim oyuncu kadrosuna… Ben Kingsley’i görmek çok mutlu etti. İki farklı karakteri oynaması, dönüşümü çok başarılıydı. Bu zıt karakterlerin usta bir aktörde birleşmesi ise yönetmenin en başarılı seçimi görünüyor. Robert Downey Jr, Gwyneth Paltrow’de değişen pek bir şey yok tabi.


7 yorum:

  1. 30 dk reklam izledikten sonra filme geçebildik. her defasında 3D izlemeyeceğim diyorum ama gidiyorum yine gözlerim felç geçiriyor bittikten sonra :)

    YanıtlaSil
  2. 3D olmaz mı sence bu filmde. birde üstüne türkçe dublaj izlemedin umarım :)

    YanıtlaSil
  3. Robert Downey Jr hep böyle ukala rollerde oynamıyor mu?
    Iron Man, Sherlock Holmes, Zodiac, Due Date...

    Neden bilmiyorum; ama şu cümle "Filmin çıtasını senaryo düşürürken, oyuncular dengeliyor." nedense sırıttırdı. ahaha.

    Hepsini izledim ben de serinin, Avengers'ı falan da izledim hatta; ama bunun ilkinde uyuyakaldım diye hatırlıyorum, sanki, bilemedim.

    Bir şey soracağım, Thor ve kardeşi burada mı vardı? Avengers mıydı o ya da?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thor burada yoktu. Thor zaten ayrı bir seri olarak devam ediyor.

      Sil
    2. Onu biliyorum da, cevabımı Avengers yazında aldım zate sonra. ahaha.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...