20 Ekim 2013 Pazar

Machete Kills (Ustura Dönüyor) (2013)

Ustura Dönüyor
2010 tarihli “Machete” sonrasında 11 Ekim’de Türkiye’de gösterime giren Ustura Dönüyor, aksiyon severler için hiç fena sahneleri olmayan bir projedir. Yönetmenliğini ve senaristliğini “Sin City” ile akıllara kazınan Robret Rodriguez üstleniyor. 108 dakikalık ABD yapımının oyuncu kadrosu ise evlere şenlik: Danny Trejo, Michelle Rodriguez, Sofia Vergara, Antonio Banderas, Cuba Gooding Jr., Eilliam Sadler, Demian Bichir, Mel Gibson, Jessica Alba, Charlie Sheen, Alexa Vega, Lady Gaga! Lady Gaga demişken, Machete Kills, onun yer aldığı ilk filmdir. 20 milyon $ bütçesine karşılık 34 milyon $ hasılat elde etmiştir.

Eski ajan Machete Cortez, ABD hükümeti tarafından tekrar görevlendirilir. Bu seferki iş onu Meksika’ya götürür. Dünyanın sonunu getirmeye gücü yetecek ölümcül silah, son derece tehlikeli bir tüccarın elindedir. Machete bunun üstesinden gelmek için kolları sıvar.

B sınıfı film diye sıfatlandırmak doğru mudur, emin değilim fakat eğer böyle bir sınıflandırma varsa Ustura Dönüyor tam da kalıba uyuyor. Herkese hitap edemeyen, sinema salonlarında umduğunu pek bulamayan, düşük bütçeli projelerdir. Bu tanımlarla aklınıza sanat filmleri (belki de bağımsız filmler) gelmesin. Aksiyonu bol, kanı bol, şiddet ve şehvet içeren, kulağa sert gelen müzik çalışmalarıyla bazen hayale sığmayacak sahneler vardır. Machete Kills’de bunları bolca görmek, hissetmek mümkün.
Eğer bu tür filmleri seviyorsanız keyif alacağınıza eminim. Zira herkese hitap edemese de senaryonun içinde ciddi mizah var. Kadın ve vücudunun bolca kullanılması hemcinslerime biraz “itici” gelebilir. Lakin bu durum zaten hikaye için olağandır. Senaryoda aslında derin bir eleştiri bulunuyor. Devrimciler, ABD hükumeti, gizli ajanlar sadece aksiyon yaratmak amaçlı yoklar. Eğer 108 dakikanızı ayırırsanız bunu daha net anlayacaksınız.

Mekan, dekor, kostüm detayları, müzik çalışmaları hayli sert; zaman zaman midenin kaldıramayacağı kadar seyretmesi zor. Anti kahraman Machete ise asla itici değil. Doğru yoldan ayrılmayacak, sözünün arkasında duracak kadar mert bir insan olarak yansıtılıyor. Kadın karakterlerin çoğu seksapelliği öne çıkarırken korkusuz ve hedefleri uğruna her şeyi göze alacak konumdadırlar.

IMDB’den 6.3, Rotten Tomatoes’tan 29 almıştır. Film bana hitap etmese de Rotten Tomatoes’un filmi türüne göre puanlandırdığına inanmıyorum. Meksika havasını sonuna kadar yaşatmak adına renk ve ışık ayarları sarı ağırlıklı kullanılmış. Kamera açıları aksiyonu her daim ayakta tutuyor. Muhteşem bir oyuncu kadrosu var. Lady Gaga bile kısa süreli varlığına rağmen filme çok yakışıyor. Sinemada izlenir mi? Bana göre hayır. 108 dakika sinema koltuğunda otururken biraz sıkıldım. Sebebi de filmden öte beni cezbetmemesidir. Belki de izlemeden önce Robert Rodriguez’in diğer projelerine göz atabilirsiniz.


3 yorum:

  1. izledim sonunda ama çok vasat buldum ben. ilk filmi de severim oysaki. tek yapması gereken biraz eğlendirmek ama daha fazla aksiyon mantığı işe yaramamış gibi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilkini seyretmedim. Bunu da sinemada izledim oyuncu kadrosundan dolayı. Beğenilmesi zor filmlerden, tartışmaya hayli açık kurgusu var bence :)

      Sil
  2. Bu tarz filmleri biraz araştırdıktan sonra izlenilmesi gerekir yoksa hiçbir keyif alınamaz. Bu projenin çıkışı 2007 yılındaki Tarantino ile beraber gerçekleştirdikleri grindhouse projesi kapsamında gösterilen sahte fragmanlardan biriydi. Çok beğenilmesi üzerine senaryolaştırıldı. Türün gereği olan tüm kuralları biraz daha çağa uygun olarak ele alan bir yapım. Naçizane benim filmle ilgili yazım http://www.mumillica.net/2013/12/machete-kills.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...