Senaristleri Joel Coen – Ethan Coen olunca direk
seyredilmesi gerekenler listesine aldığım Gambit, 1966 tarihli aynı isimli
filmden uyarlanmıştır. “Promised Land”,
“Some Girls”, “One Fine Day”, “The Last
Station” filmlerinin yönetmeni Michael Hoffman 89 dakikalık komedinin
yönetmenliğini üstlenmiştir. ABD yapımının baş rollerinde Colin Firth, Cameron
Diaz, Alan Rickman, Stanley Tucci yer alıyorlar. Türkiye’deki gösterim tarihi
henüz belli değildir.
Güzel sanatlar konusunda uzman Küratör Harry Deane, iş
hayatında umduğunu bulamamıştır. Hem istediği gibi işini icra edememekte hem de
para kazanamamaktadır. Çözümü ise zengin patronu Lord Shabandar’ı kazıklamakta
bulur! Sahte bir Monet eserini alması için onu ikna eder. Tabi işin içine Teksaslı
rodeo kraliçesi PJ Puznowski’yi de sokar.
Filmin başından beri Coen kardeşlerle Cameron Diaz’ı
aynı proje içinde oturtamadım. Coen’lerin sıradışı kalemiyle Diaz’ın becerisi
örtüşmüyor sanki. Film bittiğinde bu düşüncemi doğrular bir sonuca ulaştım. Ya
Coen’ler filme fazla ya da Diaz çok yetersiz. PJ Puznowski rolü için önce
Jennifer Aniston düşünülmüş fakat Diaz’da karar kılınmış. Ne “keşke”
diyebiliyorum ne de “iyi ki” J Coen’leri eleştirmek pek
haddime düşmese de 1966 tarihli filmin uyarlaması olunca ukalalığı biraz ele
almak istiyorum. 1966 yapımı izlemediğimden onun başarısını veya uyarlanma
paralelliğine dair yorumu açıkta bırakıyorum. Diğer yandan, bu senaryonun Coen
kardeşlerle hiç ilgisi yok. Ne komedi, ne dram komedi, ne de kara filmler
kategorisine giriyor. Colin Firth çok pasif, Cameron Diaz fazla önde duruyor.
Karakterlerin aslında böyle görünmesi gerekiyor lakin hiç uyuşmuyorlar, aynı
sahnede o inandırıcı görselliğe kavuşamıyorsunuz. Neyse ki Alan Rickman ve
Stanley Tucci var, yan karakterleri onlar (ve aksanları) canlandırmasaydı
IMDB’den 5.6’yı bile alamazdı. 10’dan fazla Coen projesi izleyen ve seven biri
olarak neden bu kadar olumsuz yaklaştığımı benim gibi tecrübe etmezsiniz
umarım.
Hasılatı bu eleştirileri kanıtlar niteliktedir. Ana konuyla
uyuşmayan gereksiz espriler, Cameron Diaz’ın vücudunu kullanmaktan öteye
geçemeyen performansı, gül gibi Colin Firth’ün harcanması iç yakıyor. 1966
tarihli yapım IMDB’den 7 almışken, 2012 uyarlaması nasıl bu hale geldi, merak
ediyorum. Mekan, dekor, kostüm detayları sahnelere göre başarılı sayılabilir. Kamera açıları, temiz ve net görüntü, renk kullanımı gayet iyi. Filmi kurtarmak için yeterli mi? Hayır. Karakterler ve sahneler uyumsuzluk içinde. Üç yetenekli erkek
oyuncunun karşısındaki kadın oyuncu “Ben neden buradayım?” edasında ortalarda
dolanıyor. En rahatsız eden de şu: Teksaslı bir karakteri canlandırmak için
kovboy şapkası ve çizmesi yeterli değil. Onun bir aksanı, mimiği, hareketleri
olmalı. Cameron Diaz sadece kostümle bunu yansıtmaya çalışmış; başaramamış.
Özetle; erkek oyunculara ve Coen kardeşlerin ismine
aldanmayın sinemasever takipçilerim! Bu kadar olumsuz eleştirimden filme çok
kötü not verdiğim düşünülmesin. Evde patlamış mısır eşliğinde gayet seyredilesi
var. Benim isyanım Coen kardeşlerin ve Colin Firth, Alan Rickman, Stanley
Tucci’nin böyle bir projede isimlerinin geçmesidir!
cameron diaz nedir ya soğudum direk birde 5.6 puan baya düşük hiç seyredeceğimi düşünmüyorum coenlerin filmlerini kaçırmamama rağmen
YanıtlaSilİşte filmi o yüzden beğenemedim ben de. Yoksa çok çok kötü değil ama beklenti ve isimler yüksek (Diaz hariç)
Sil