Ateşli Aynasızlar |
Komedi – romantik komedilerin
önde çıkan ismi olsa da Oscar’ı bu iki türün dışındaki bir filmle alan Sandra
Bullock, baş rolde yer alınca Ateşli Aynasızlar'ı izlemek farz oldu. “Bridesmaids” ile en iyi yönetmen Oscar adaylığını
kapan Paul Feig yönetmen koltuğunda otururken, senaryoyu Katie Dippold kaleme
almıştır. 117 dakikalık ABD yapımında Sandra Bullock’a “Bridesmaids”le daha da ön plana çıkan ve en son blogta “Kimlik Hırsızı” filmiyle yer verdiğim
Melissa McCarthy eşlik ediyor. Komedi, polisiye, aksiyon türündeki filmin
bütçesi 43 milyon $’ken hasılatı 204 milyon $’a ulaşmış durumda! Türkiye’de
Ağustos başında gösterime giren filmi önemli bir özelliği daha var: Film henüz
sinamaseverler tarafından izlenmeden devam filmi için konuşulmaya başlanmıştı. Bakalım
baş roller değişecek mi?
Başarılarla dolu kariyere sahip
FBI ajanı Katerina James, terfi için elinden geleni yapar. Bu arada yeni görev
çıkar: Boston’daki bir Rus çetesi peşine düşecektir. Ortağı ise Boston polis
memuresi Shannon Mullins’tir. Yalnız ortada en az Rus çetesi kadar büyük bir
sorun daha vardır: Shannon çılgınlıklarıyla ünlüdür. Kimseyi dinlemez, silah
kullanmaktan çekinmez ve herkesin kabusudur! Kurallardan çıkmayan Katerina için
en uygunsuz partnerdir. Terfi içinse ona katlanmak zorundadır.
Komedi türünde polisiye komediyi
pek sevemeyen biri olmama rağmen oyuncuların hatrına merakla ekran başına
geçtim. Filmin hedefinde sadece karakterler var. Bu bir bakıma senaryonun hayli
öne geçtiğini gösteriyor. Görsel efektler, kamera açısı, renk ve kontrast
ayarları türe göre arka plandadır. Başarılı mı peki? Evet, beklentinizi
karşılıyor. Temiz ve net görüntü seyirliği kolaylaştırıyor.
Seçilen mekanlar, dekor tasarımı
komediye göre hiç fena değil. Özellikle Katerina ve Shannon’ın evleri
karakterler üzerine harika oturmuştur. Katerina’nın düzgün, bakımlı, açık renk
ağırlığında, sade ve geniş evinin yanında Shannon’ın düzensiz, koyu renk
hakimiyetinde, küçük ve kalabalık evi tam bir tezat oluşturuyor. İki kadının
kostüm ve saç/makyajı ise en az ev dekoru kadar tezatlık taşımaktadır. Film
boyunca değişmeyen, değişse de fark edilmeyen Shannon kıyafeti; pantolon
ceketten oluşan ve vücut hatlarını tamamen kapayan Katerina’nın kıyafetiyle
adeta savaşıyor. Sonuç? Karakterleri kıyaslamada ve anlamakta etkili bir
görsellik.
Gelelim senaryonun kalan kısmına.
Komedide kostümler kadar diyalogların da seyirciyi tatmin edilmesi beklenir.
Kostümler geçer not alırken diyaloglar konuya göre fena değil. Sonuçta polisiye
komedide erkek karakterlere alışmışken 2 kadının baş rolü paylaşması; tahmin
edilen diyaloglardan azıcık uzaklaştırıyor. Shannon’dan bolca duyduğumuz
küfürler, sanki onun ağzında bir nebze yumuşuyor, itici gelmiyor. Shannon
hareketleri ve konuşmasıyla itici, sevimsiz bir karakter mi? Kesinlikle evet!
Gündelik hayatta asla anlaşamayacağım gibi görünüyor. Lakin, McCharty fiziksel
özelliğini de kullanarak bu iticiliğe “Vernel” katıyor. Senaryoda yan
karakterlere gayet “sığ” seviyede yer veriliyor. Hani amaç için araç olarak
görünüyor. Aslında bir parça daha tanımak isteyebilirdik Shannon’ın ailesini.
IMDB’den 7, Rotten Tomatoes’tan
65 almıştır. Geribildirimler türüne göre başarılı olduğunu gösteriyor. Bullock
ve McCarthy’nin performansları takdir edilesi. Zaten hasılat da ikinci filmin
dört gözle beklendiğine ışık yakıyor. Mutlaka izlenilmeli sınıfına giremese de
keyifli vakit sunuyor. Afişe bakarsanız filmden neler çıkacağını tahmin etmek
hiç zor değil. Bir de isim konusunda daha başarılı seçim yapılsaydı keşke!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder